Küldetésmondatunk:
“A Gyermekliget egy együttműködő közösség, ahol a gyermekeket olyan sajátos pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Kovács Gáspár

Kovács Gáspár vagyok, 25 éves.
 
Általános iskolás éveimet Lajosmizsén töltöttem, majd Kecskeméten faipari technikusként végeztem.

A hobbim a munkám is egyben, zenélek és tanítok, vagy hogy érdekesebb legyen, zenét tanítok. Szeretem a szellemi munkát, de a kézügyességet igénylő feladatok is vonzanak.

A pedagógusi hivatást azért választottam, mert szeretek varázsolni. Nagyon fura megfogalmazása ez annak amit csinálok, de esetünkben sokszor érzem azt, hogy erről van szó. Ha egy másik ember (esetünkben egy kisgyermek) az én hatásomra több lesz, fejlődik. Fiatal korom ellenére ki merem jelenteni hogy ez az egyik legcsodálatosabb dolog a világon. Emellett a gyermekek szeretete és kisugárzása is vonz amióta élek.

Az iskolában már egy ideje tanítok gitárt és citerát, és ami megfogott a legjobban az a szabadság volt. Ezt nem csak a gyermekek oldaláról értem, hanem a pedagógus felől is. Sokszor érzem azt, hogy meg akarunk felelni valaminek, vagy valakinek, amit talán mi se tudunk ki vagy miért, de bennünk van. Ez átragad a gyerekekre. Életem első élménye itt volt, mikor csak tanítottam minden egyéb tényezőt kizárva.

A pedagógia szerintem egy személyiségfüggő terület. Persze alapirányok vannak, és kellenek is, de az ember, vagy a inkább a pedagógus bele kell hogy tegye a saját lényét ahhoz, hogy a fentebb említett varázslat létrejöjjön. A gyerekekkel kell lenni, nem csak térben, hanem gondolatban is. Sokszor játszom azt magamban, hogyha mondok valamit, elképzelem hogy is érthették. A személyiség tehát fontos, nem csak a tanítóé, hanem a gyerekeké is. Mindenki más, nem kettő vagy háromfelé kell figyelni, hanem ahányan vannak a teremben. A szakmai sikert egy- egy órám után abban szoktam mérni, hogy átgondolom, mindenki több lett-e valamivel, az adott alkalom után és ha nem, akkor miért? Persze ez egy eléggé közhelyes, maximalistának hangzó kifejtés volt. De számomra a tanítás a legtöbb esetben mégis ezt jelenti.

Olyan gyermekeket várok az osztályba, akik sokoldalúak, egyéniségek, szeretnek játszani, széles az érdeklődési körük, szeretik a zenét, szeretik a közös munkát, nem félnek szerepelni, de ha félnek azon is tudunk segíteni, és végül, de nem utolsó sorban partnerek tudnak lenni, hogy együtt varázsoljunk.
 
A leendő első évfolyamosoknak azt mondanám hogyha az osztályomba jönnek, akkor megtanulunk mindent amit szeretnének, megtanulunk mindent amit hasznosítani tudnak. A veteményezéstől, szorzásig minden hasznosítható lesz az életben, idő közben kiválogatjuk mindenkinél azt, ami a leghasznosabb lesz neki.

A Szülőknek pedig azt mondanám, hogy szeretettel, és megértéssel nevelni egy férfi embernek sem nehezebb, mint egy nőnek. Ha iskolások lesznek, elindulnak egy úton, amin igyekszem a lehető legjobb tudásom szerint segíteni őket. Nagyon sok csoportmunkát fogunk végezni, és a játszva tanulás elvén haladva töltjük az első félévet. Igyekszem sosem feladatot adni nekik, hanem inkább közös megoldani valókat, melyekben jól érezhetik magukat. Véleményem szerint a zene egy igen fontos része a személyiség fejlődésnek, így ne lepődjetek meg, ha a csemetétek sokat énekel majd otthon. A dramatikus népi gyermekjátékok pedig mind a számolásban és a beszéd fejlődésében is nagy szerepet játszanak. Az első év sokszínű lesz, egyedi, változatos, és izgalmas. Mint saját maguk.
 
A szülőktől pedig azt kérem, hogy legyenek partnereim ebben a feladatban, hiszem, lesznek közös programok és közös feladatok. Az órákon várom a szülők megjelenését, és reménykedem abban, hogy közösen tudunk a gyermekekkel dolgozni és betekintést nyerhet minden szülő az iskola mindennapjaiba. Az emberek kapcsolatát a közös élmények határozzák meg. Igyekezni fogok, hogy az iskola keretein belül közösen eltöltött idő, minőségi legyen. A közös élményekről pedig még annyit, hogy nem csak a gyermekek fogják élvezni...

Végül pedig, ha a gyermeked nem akarod ilyen pici korában kitenni egy elvárásokkal és szigorú szabályokkal teli életnek, ha szeretnéd, hogy úgy tudjon krumplit vetni, mint bukfencet akkor náluk a helye! Az egyéniségeket nem mi neveljük, mi a csak kísérjük!
Megosztás:
2020. Szeptember 24. Csütörtök  Gellért

Pályázat



Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület szervezésében megvalósuló, társadalmi szerepvállalást erősítő, közösségfejlesztő programok

Bővebben

Aktualitások

Itt összefoglaljuk az Intézményünk és Fenntartó Egyesületünk közelgő eseményeit.Bővebben

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Gyermekliget Alternatív Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


Adó 1%
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Iskolai menü

Szállító: Vincze-Nagy Kft. (6044 Kecskemét, Úrihegy 319.)
Honlap

Óvodai menü

Heti menü(kisétkezések)

Ebéd: 
Szállító: Bakos és Társai Bt. konyhája
Az aktuális óvodai menü a bakosestarsai.hu oldalon letölthető itt.

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban.


Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada