Küldetésmondatunk:
“A Gyermekliget egy együttműködő közösség, ahol a gyermekeket olyan sajátos pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Zöld Csiga Program

 ZÖLD CSIGA – KÖRNYEZETTUDATOS ÉS EGÉSZSÉGES ÉLETVITEL PROGRAM
EGYÜTT TANULUNK!
“A világ, amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül.” (Albert Einstein)
Iskolánk egyik legfontosabb értéke az a természetközeli környezet, mely számos kincs felfedezésére ad lehetőséget. Itt közvetlenül is megismerhetjük és vizsgálhatjuk a növényeket, az állatvilágot, és élvezhetjük azt a szabadságot, melyet csak a természet képes megadni nekünk. És miután számunkra ez fontos érték, ezért meg kell tanulnunk vigyázni rá. Meg kell tanulnunk felelősséget vállalni egymásért, önmagunkért és környezeti értékeinkért. És ebben a tanulási folyamatban nincs egyetlen „mindent megmondó”. Tanulunk a szülőktől, a mesterektől, a tanároktól, és a diákok egymástól. Együtt tanulunk a természetről, az emberről és a nagyvilágról. És ezen az úton segítő társunk a
Zöld Csiga
 
aki segít abban, hogy megtanuljunk környezettudatosan viselkedni, takarékoskodni a természet adta erőforrásokkal, hulladékmentesen élni, és vigyázni egészségünkre. Segít a tanulásban, a tanultak alkalmazásában és abban, hogy kiapadhatatlan kíváncsiságunk kérdéseire mindig megkapjuk a választ. 
 
Mitől vagyunk környezettudatos iskola?  Attól, hogy
  • természetközeli környezetünket folyamatosan ápoljuk, gondozzuk,
  • ökokertet építünk,
  • pedagógiai munkánkban törekszünk arra, hogy a diákok a természetes emberi környezet értékeit megismerjék,
  • hogy a nálunk eltöltött időben  az egymás és a környezet iránti felelősségvállaláshoz szükséges személyes kompetenciákat fejlesztjük,
  • hogy az egészséget értéknek tartjuk, és ez mindennapi szokásainkban megjelenik,
  • a mindennapi életünkben környezettudatos és egészséges attitűdöt mutatunk.
A pedagógiai munkánk során a globális nevelés elveit követjük. Ebből következően az alábbi területek köré csoportosítjuk nevelési folyamatainkat:
  • A külső természetes környezetünkkel való kapcsolat, melynek legfőbb alapja az élet tisztelete és védelme. 
Módszertan: életkori sajátosságoknak megfelelő játékos tevékenységek, projektek, zöld rendezvények a környezeti jeles napokon (Állatok Világnapja – október 4. - „Ne vásárolj semmit” nap – november 28. - Víz Világnapja – március 22. - Föld napja – április 22. - Madarak és fák napja – május 10. - Környezetvédelmi Világnap – június 7.). Ökokert gondozása, erdőjárás. Foglalkozásainkon természetes anyagokkal dolgozunk. Tudatos vásárlókat nevelünk, akik a hulladékmentességre törekszenek, a hulladékot szelektíven gyűjtik.
Ökokert létrehozása és fenntartása – tiszteletre, megbecsülésre és alázatra tanít a Föld bennünket. Mind emellett mai világunkban elengedhetetlen megtanítani a gyermekeinknek, hogy képesek legyenek az öngondoskodásra, önmaguk függetlenítésére, akár gazdasági szempontból is.  A Kertész nem csak a boltból él. Neki ott van a kert is, mint lehetőség, ha megáll a gazdaság.
  • A külső mesterséges környezetünk, mely a technikai vívmányokkal való természetes együttélés mellett a társas kapcsolatokra is kiterjed.
Módszertan: a XXI. század technikai vívmányainak (telefon, számítógép, tv) egészséges mértékű, tudatos használatának kialakítása. Kiindulva abból, hogy a tiltás, a korlátozás nem elegendő az egészséges felhasználói attitűdhöz, projektjeinkben megmutatjuk, hogy milyen keretek között, hogyan lehet egészségesen használni az internetet, hogyan lehet a távoktatás keretében is ember maradni.Ezzel párhuzamosan felhívjuk a figyelmet arra, hogy az online élet a társas kapcsolatokat felszínessé teszi, hogy a mozgásszegény életmód rontja egészségünket. A tanulás során kooperatív technikákat alkalmazunk, csapatban, csoportokban tanulunk, és napirendünkben helyett kap a természetben zajló mozgásos játék.
 
  • Belső természetes környezetünkhöz való viszonyunk fejlesztése terén az egészségünk megőrzésére, az egészséges életmódra törekvő magatartásforma kialakítása a célunk.
Módszertan: fizikai egészségünk megőrzése érdekében napi életünkbe beépül az egészséges étrend, a rendszeres testmozgás. A környezettudatos magatartás fejlesztésével összhangban megmutatjuk, hogy mit jelent az öngondoskodás. Egészségfejlesztő projekteket szervezünk.
 
  • Belső általunk formált környezetünk olyan tulajdonságaink sokasága, melyeket a másik ember hatására alakítunk ki, ilyen az önértékelés, önbizalom, a másokra figyelés, a másság elfogadása.  Ezeket mi építjük, és ahhoz, hogy a környezettudatosság hírnökeivé váljunk elengedhetetlenek.
Módszertan: Ezen tulajdonságok megfelelő kialakítására drámapedagógiai módszereket alkalmazunk.
 
EGYÜTT TANULUNK! EGÉSZSÉGESEK ÉS KÖRNYEZETTUDATOSAK LESZÜNK!
Megosztás:
2021. Január 24.   Timót

Pályázat



Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület szervezésében megvalósuló, társadalmi szerepvállalást erősítő, közösségfejlesztő programok

Bővebben

Aktualitások

Itt összefoglaljuk az Intézményünk és Fenntartó Egyesületünk közelgő eseményeit.Bővebben

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Gyermekliget Alternatív Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


Adó 1%
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Iskolai menü

Szállító: Vincze-Nagy Kft. (6044 Kecskemét, Úrihegy 319.)
Honlap

Óvodai menü

Heti menü(kisétkezések)

Ebéd: 
Szállító: Bakos és Társai Bt. konyhája
Az aktuális óvodai menü a bakosestarsai.hu oldalon letölthető itt.

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban.


Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada