Küldetésmondatunk:
“A Gyermekliget egy együttműködő közösség, ahol a gyermekeket olyan sajátos pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”
Idegen nyelv oktatás
Idegen nyelv mint szociális mozdulat
Az idegen nyelvek oktatása a gyermek számára nem csak gondolati képzés, aminek során eggyel több tantárgyban járatos. Idegen nyelvet tudni és használni szociális készség is. Annyi, mint képesnek lenni gondolkodni egy másik ember fejével, átérezni a másikat foglalkoztató kérdéseket, és ezzel az affinitással, megfelelő gesztusokkal, helyesen cselekedni.
Az idegen nyelvek tanításának jellegzetessége, hogy az órák teljesen az adott nyelven folynak. A prózával szemben előtérbe helyezzük a költői nyelvet. A gyerekek már kezdetben olyan versekkel, mondókákkal, dalokkal, játékokkal ismerkednek meg, amelyek mozgással kísérve szükségtelenné teszik a fordítást, magyarázatot. Később szituációs játékot játszanak. Az első három évben döntően együtt beszélnek, az egyéni megnyilatkozások kevésbé hangsúlyosak. A 4. osztálytól kezdődik egy tudatosabb nyelvtanulási szakasz, de ez a továbbiakban sem absztrakt elgondolások alapján, hanem a gyermek fejlődési szakaszának figyelembe vételével folyik.