Túri Hanga

"Szilárdan állok a világban,
 Biztosan haladok utamon,
 Szeretet hatja át belső lényem,
 Remény vezeti minden tettem,
 Bízom minden gondolatban,
 Ez az öt segít a világban állnom,
 Ez az öt vezet a célomhoz."
 Rudolf Steiner
Egy pár szót magadról… Miért lettél pedagógus?
 
Túri Hanga vagyok, a leendő első osztály osztálytanítója. Jelenleg a Gyermekliget Óvodában dolgozom, az iskolai életben pedig óraadó tanárként veszek részt.
Alternatív szemléletű gimnáziumban tanultam, ezt követően a Szegedi Tudományegyetem szociálpedagógia szakán végeztem. Eleinte az motivált, hogy az ifjúság javára legyek, tenni-akarást, jószándékot, bátorságot tápláljak a gyermekekbe. Az egyetemen jöttem rá, hogy erre a legalkalmasabb színtér az óvoda, az iskola. A kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetemen végeztem óvodapedagógia és tanító szakon. Az elmúlt években, korábbi munkám során példaértékű, tudatos, megbízható, odaadó pedagógusok mellett erősödtem szakmailag. Így várom a következő tanévet.

> Hogyan találkoztál iskolánkkal?
 
A Gyermekliget iskola egyre nagyobb ismertségnek örvend a városban. Egy alkalommal vendégségben jártam ott. Már akkor látszott, hogy a szülők és a pedagógusok közös erővel építik, szépítik az épületet, a kertet. Ez a gondoskodás megfogott és szívesen vállaltam az óvodai munkát.

> Hogyan élted meg a jelen tanévben nálunk töltött időt?
 
A Gyermekliget helyi adottságai, természetes környezete a családok közösségének egyik alapja. Másfelől, amit kiemelnék, hogy mind a szülők, mind a pedagógusok egyre jobbra és jobbra törekednek. Ez azért is van, mert a gyermekeken látjuk, hogy hogyan formálja őket minden olyan alkalom, amikor közös megmozdulásból cselekszünk velük, értük.
Induló óvodaként, iskolaként sok dolgunk van a mindennapokban, az már látszik, hogy a gyermekligetesek szeretnek játszani, dolgozni, beszélgetni, ünnepelni.

> Miben látod másnak a nálunk megvalósuló oktatást?
 
A Gyermekligetben könnyebben tudunk személyes figyelmet biztosítani. A napi ritmusunkból adódóan van lehetőségünk jól megismerni egymást. Ezen felül a természetet is figyeljünk, együtt élünk az évkörrel, ősszel-tavasszal gondozzuk a biokertet, télen csúszkálunk a jégen, nyáron estig is énekelünk a tűz mellett, búcsúztatva a tanévet. Kiemelten fontosnak tartjuk a gyermekek életkorához illő tapasztalások, tevékenységek biztosítását. Az oktatás, bár tanórai keretek között zajlik, mégis minden nap, hét, projekt egy-egy folyamatként jelenik meg, a pedagógusok összehangoltan dolgoznak a közösségekkel.

> Mit fogtok csinálni a gyerekekkel, hogyan fog telni egy diák napja az osztályban?
 
Az elsősök számára sok újdonságot tartogat az iskolai közeg. Abban, hogy ezt megszokják és megszeressék a gyermekek, a stabil napi ritmus, szokások lesznek segítségünkre. Minden reggel beszélgetéssel, énekléssel kezdjük majd a napot. Eztán sokat fogunk játszani, mozogni és közben tanulni. Környezetünk gondozása, rendezése szintén napi tevékenységeink között lesz. Szeretném, hogy az elsősök magától értetődő módon tiszteljék a világot, egymást, magukat, szeressék a tanulást, maradjanak kíváncsiak, és vidámak.

> Mi a szülők szerepe az iskolában, osztályközösségben, gyermekek mindennapjaiban?
 
Számítok a szülőkre, ők a gyermekek számára a legfontosabbak, elengedhetetlen hát, hogy bizalommal fordulhassunk egymás felé. Bízom benne, hogy tudunk majd rendszeresen találkozni, beszélgetni pedagógiáról, az osztályban zajló folyamatokról. Nyílt órák alkalmával betekintést nyerhetnek a gyermekek mindennapjaiba, megismerhetik az iskola tanítási módszereit. A Gyermekligetben sok az ünnep, ezek többsége családi program, de a hétköznapokon is nyitva áll iskolánk ajtaja a szülők előtt.

> Mit mondanál az iskolakereső szülőknek, mit adhat a mi iskolánk, gyermeküknek?
 
Ahogy az intézmény neve is mutatja, Gyermekliget, én erre törekszem majd. Megadni nekik azt a gyermekkort, ami biztos talaja lesz személyiségük, képességeik kibontakoztatásának. A tananyagon túl természetszerető, élet-szerető értékrendet képviselünk aktív példamutatással, ami a leghatékonyabb tanítási módszerek egyike.