Küldetésmondatunk:
“A Gyermekliget egy együttműködő közösség, ahol a gyermekeket olyan sajátos pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Művészettel nevelés

A pedagógiánk fejlődéspedagógia, amely a gyermek testi-lelki-szellemi fejlődésén alapul. A gyermek első hét éve során a testi, a második hét éve során a lelki, a harmadik hét éve során a szellemi fejlődés a domináns. A gyermekeket serdülőkorig az érzelmeken keresztül lehet legjobban megközelíteni, ezért kap a pedagógiánkban kiemelkedő hangsúlyt a művészeti oktatás, amely még a fő tárgyakban is jelen van. Serdülőkortól a gyermek mind alkalmasabbá válik az elvont gondolkodásra, ekkor indul igazán az intellektuális nevelése. A művészeti oktatás tág teret hagy a gyermeki akarat, érzésvilág és gondolkodás fejlődésének. Iskolánkban a tulajdonképpeni festés színekkel való mesélés, amelynek során a gyermekek beleélhetik magukat a színek világába, kitágulhat saját belső világuk. Nálunk háttérbe szorul a forma, a motívum válik fontossá. Ilyen meggondolásból akvarell-festékkel és papírral dolgozunk, kihasználva a festésben rejlő terápiás lehetőségeket is. A rajz tulajdonképpen formarajz, amelyből azután kifejlődnek a betűk, a számok, a szögek. Iskolánkban fontos, hogy ujjainkat is ügyesítsük.

"Akinek ügyetlenek az ujjai, annak az értelme sem elég fejlett, mert nincsenek ötletei, merev és lomha a gondolkodása, aki viszont ügyesen mozgatja ujjait, annak fürgén jár az agya és hatékony a gondolkodása, mivel behatol a dolgok lényegébe."

A fiúk és a lányok egyaránt megtanulnak kötni, horgolni, varrni, bőrtárgyakat készíteni, nemezelni, kosarat fonni. Dolgoznak agyaggal, méhviasz gyurmával, tanulnak fafaragást, kertművelést. A mozgásfejlesztés különleges tárgyak: Euritmia és Bothmer-gimnasztika keretében történik. A zeneórákon minden gyermek már első osztálytól pentaton furulyán tanul játszani, majd a későbbi évek során más hangszereken muzsikálnak. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink a zene belső törvényeit ne elméleti úton tanulmányozzák, hanem a zene művelésén keresztül.
Nagy esemény iskolánk életében a gyerekek által bemutatott kisebb színpadi előadások, melynek lelkes közönsége természetesen a szülők és családtagjaik.

Zene líra hangszeren

A kisgyermekek az első években a furulya mellett pentaton lírán játszanak. A pentaton hangzás harmóniát teremt használói köré, gyógyító hatású. A kisgyermekek zenei világát kezdetben a pentaton dalok alkotják. A iskolákban ezt a hangszert szüleik készítik - szakember vezetésével - gyermekeik számára. 

Füzetek, eszközök

Iskolánkban a tulajdonképpeni festés színekkel való mesélés, amelynek során a gyermekek beleélhetik magukat a színek világába, kitágulhat saját belső világuk. Nálunk háttérbe szorul a forma, a motívum válik fontossá. Ilyen meggondolásból akvarell-festékkel és papírral dolgozunk, kihasználva a festésben rejlő terápiás lehetőségeket is. A rajz tulajdonképpen formarajz, amelyből azután kifejlődnek a betűk, a számok, a szögek. Iskolánkban fontos, hogy ujjainkat is ügyesítsük.
 

Megosztás:
2020. Július 12.   Izabella

Pályázat



Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület szervezésében megvalósuló, társadalmi szerepvállalást erősítő, közösségfejlesztő programok

Bővebben

Aktualitások

Itt összefoglaljuk az Intézményünk és Fenntartó Egyesületünk közelgő eseményeit.Bővebben

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Gyermekliget Alternatív Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


Adó 1%
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Iskolai menü

Szállító: Vincze-Nagy Kft. (6044 Kecskemét, Úrihegy 319.)
Honlap

Óvodai menü

Heti menü(kisétkezések)

Ebéd: 
Szállító: Bakos és Társai Bt. konyhája
Az aktuális óvodai menü a bakosestarsai.hu oldalon letölthető itt.

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban.


Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada