Küldetésmondatunk:
“A Gyermekliget egy együttműködő közösség, ahol a gyermekeket olyan sajátos pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”
Művészettel nevelés
A pedagógiánk fejlődéspedagógia, amely a gyermek testi-lelki-szellemi fejlődésén alapul. A gyermek első hét éve során a testi, a második hét éve során a lelki, a harmadik hét éve során a szellemi fejlődés a domináns. A gyermekeket serdülőkorig az érzelmeken keresztül lehet legjobban megközelíteni, ezért kap a pedagógiánkban kiemelkedő hangsúlyt a művészeti oktatás, amely még a fő tárgyakban is jelen van. Serdülőkortól a gyermek mind alkalmasabbá válik az elvont gondolkodásra, ekkor indul igazán az intellektuális nevelése. A művészeti oktatás tág teret hagy a gyermeki akarat, érzésvilág és gondolkodás fejlődésének. Iskolánkban a tulajdonképpeni festés színekkel való mesélés, amelynek során a gyermekek beleélhetik magukat a színek világába, kitágulhat saját belső világuk. Nálunk háttérbe szorul a forma, a motívum válik fontossá. Ilyen meggondolásból akvarell-festékkel és papírral dolgozunk, kihasználva a festésben rejlő terápiás lehetőségeket is. A rajz tulajdonképpen formarajz, amelyből azután kifejlődnek a betűk, a számok, a szögek. Iskolánkban fontos, hogy ujjainkat is ügyesítsük.
"Akinek ügyetlenek az ujjai, annak az értelme sem elég fejlett, mert nincsenek ötletei, merev és lomha a gondolkodása, aki viszont ügyesen mozgatja ujjait, annak fürgén jár az agya és hatékony a gondolkodása, mivel behatol a dolgok lényegébe."
A fiúk és a lányok egyaránt megtanulnak kötni, horgolni, varrni, bőrtárgyakat készíteni, nemezelni, kosarat fonni. Dolgoznak agyaggal, méhviasz gyurmával, tanulnak fafaragást, kertművelést. A mozgásfejlesztés különleges tárgyak: Euritmia és Bothmer-gimnasztika keretében történik. A zeneórákon minden gyermek már első osztálytól pentaton furulyán tanul játszani, majd a későbbi évek során más hangszereken muzsikálnak. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink a zene belső törvényeit ne elméleti úton tanulmányozzák, hanem a zene művelésén keresztül.
Nagy esemény iskolánk életében a gyerekek által bemutatott kisebb színpadi előadások, melynek lelkes közönsége természetesen a szülők és családtagjaik.
Zene líra hangszeren
A kisgyermekek az első években a furulya mellett pentaton lírán játszanak. A pentaton hangzás harmóniát teremt használói köré, gyógyító hatású. A kisgyermekek zenei világát kezdetben a pentaton dalok alkotják. A iskolákban ezt a hangszert szüleik készítik - szakember vezetésével - gyermekeik számára.
Füzetek, eszközök
Iskolánkban a tulajdonképpeni festés színekkel való mesélés, amelynek során a gyermekek beleélhetik magukat a színek világába, kitágulhat saját belső világuk. Nálunk háttérbe szorul a forma, a motívum válik fontossá. Ilyen meggondolásból akvarell-festékkel és papírral dolgozunk, kihasználva a festésben rejlő terápiás lehetőségeket is. A rajz tulajdonképpen formarajz, amelyből azután kifejlődnek a betűk, a számok, a szögek. Iskolánkban fontos, hogy ujjainkat is ügyesítsük.