Küldetésmondatunk:
“A Gyermekliget egy együttműködő közösség, ahol a gyermekeket olyan sajátos pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”
Pedagógiai Célok
Általános célok
Egy olyan alternatív módszertanra épülő pedagógiai program működtetése, amely keretében integrált tananyagtartalmak mellett egy komplex képességfejlesztés (személyiségfejlesztés, tanulási készségek, szociális készségek) valósul meg, figyelembe véve a gyermekek életkori és személyes sajátosságait. Mindenekelőtt a gyermek testi, lelki, szellemi fejlődésének hármasságát tartjuk szem előtt. Pestalozzi (1746-1827) fogalmazta meg a Szív, a Kéz és a Fej iskoláját.
A szív iskolájaként célunk: az érzelmi biztonság megteremtése, az érzelmi intelligencia fejlesztése a művészetek által (képzőművészet, zene, dráma)
Kéz iskolájaként célunk: a cselekedtető tanulás és szemléletformálás, a mozgás, a kézügyesség fejlesztése, és azok bekapcsolása a belső motiváció kialakításába
Fej iskolájaként célunk: a tananyag elsajátítása, mely elsősorban élményeken, az alapkompetenciák fejlesztésén keresztül zajlik.
Célunk, hogy a hozzánk járó gyerekek egészséges önismeretre tegyenek szert, képessé váljanak a közösségben való együttműködésre, rendelkezzenek a továbbtanuláshoz szükséges képességekkel, kialakuljanak bennük az egészséges és környezettudatos életvitelhez szükséges készségek, az önmegvalósításhoz, az önálló tanuláshoz és problémamegoldáshoz szükséges kompetenciák.
Pedagógiai célok
Pedagógiai programunk a Nemzeti alaptantervre épít. Így az elsajátítandó készségek, képességek és ismeretek terén a NAT az irányadó. Az alábbiakban az egyes szakaszokban azokat a pedagógiai célokat határozzuk meg, melyek iránymutatást adnak ahhoz, hogy a fő célkitűzéseinken túl az egyes szakaszokban mire helyeződik a hangsúly:
1-2. évfolyam
Egy olyan alternatív módszertanra épülő pedagógiai program működtetése, amely keretében integrált tananyagtartalmak mellett egy komplex képességfejlesztés (személyiségfejlesztés, tanulási készségek, szociális készségek) valósul meg, figyelembe véve a gyermekek életkori és személyes sajátosságait. Mindenekelőtt a gyermek testi, lelki, szellemi fejlődésének hármasságát tartjuk szem előtt. Pestalozzi (1746-1827) fogalmazta meg a Szív, a Kéz és a Fej iskoláját.
A szív iskolájaként célunk: az érzelmi biztonság megteremtése, az érzelmi intelligencia fejlesztése a művészetek által (képzőművészet, zene, dráma)
Kéz iskolájaként célunk: a cselekedtető tanulás és szemléletformálás, a mozgás, a kézügyesség fejlesztése, és azok bekapcsolása a belső motiváció kialakításába
Fej iskolájaként célunk: a tananyag elsajátítása, mely elsősorban élményeken, az alapkompetenciák fejlesztésén keresztül zajlik.
Célunk, hogy a hozzánk járó gyerekek egészséges önismeretre tegyenek szert, képessé váljanak a közösségben való együttműködésre, rendelkezzenek a továbbtanuláshoz szükséges képességekkel, kialakuljanak bennük az egészséges és környezettudatos életvitelhez szükséges készségek, az önmegvalósításhoz, az önálló tanuláshoz és problémamegoldáshoz szükséges kompetenciák.
Pedagógiai célok
Pedagógiai programunk a Nemzeti alaptantervre épít. Így az elsajátítandó készségek, képességek és ismeretek terén a NAT az irányadó. Az alábbiakban az egyes szakaszokban azokat a pedagógiai célokat határozzuk meg, melyek iránymutatást adnak ahhoz, hogy a fő célkitűzéseinken túl az egyes szakaszokban mire helyeződik a hangsúly:
1-2. évfolyam
- Az óvoda-iskola átmenet támogatása
- A tanuláshoz szükséges alapkészségek kialakítása (írás-olvasás-számolás), a személyiség és a szociális készségek fejlesztése
- Az egyéni érdeklődés megismerése, fejlesztése, az egyéni haladási ütem biztosítása
- Az életkornak megfelelően játék, és tevékenység-központú tanulás
- Epochális és projekt rendszerű ismeretelsajátítás, ahol a problémamegoldás kerül a fókuszba
- A közösségben való aktív részvétel támogatása
- Az életkori sajátosságokat figyelembe vevő érzelmi nevelés
- Közvetlen környezet megismerése, érzékenyítés a környezettudatos viselkedésre
3-4. évfolyam
- A tanuláshoz szükséges alapkészségek fejlesztése (írás-olvasás-számolás)
- Az egyéni érdeklődés alapján az önálló munka megalapozása,
- Az életkornak megfelelően játék, és tevékenység-központú tanulás,
- Epochális és projekt rendszerű ismeretelsajátítás, ahol a problémamegoldás kerül a fókuszba,
- Az önálló tanuláshoz szükséges készségek megalapozása,
- Komplex integrált képességfejlesztés (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák)
- A közösségben való aktív részvétel támogatása
- Az életkori sajátosságokat figyelembe vevő érzelmi nevelés
- Ismerkedés a tágabb környezettel, érzékenyítés a környezettudatos viselkedésre
5-6. évfolyam
- Komplex integrált képességfejlesztés egyéni haladási ütem alapján (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák),
- Önismeret fejlesztése
- Problémahelyzetekből kiinduló ismeretszerzés a projektmódszer alkalmazásával,
- Az egyéni érdeklődés alapján a kreativitás fejlesztése
- Az önálló ismeretszerzéshez szükséges tanulási képességek fejlesztése, tudatos tanulási stratégiák kialakítása
- Az egészséges életvitel, a környezettudatos magatartás fejlesztése
- A közösségben való aktív részvétel támogatása
7-8.évfolyam
- Általános műveltség megalapozása, problémahelyzetekből kiinduló ismeretszerzés a projektmódszer alkalmazásával
- Pályaorientáció az egyéni érdeklődés alapján
- Komplex integrált képességfejlesztés egyéni haladási ütem alapján (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák),
- Az önismeret, önfegyelem, önértékelés fejlesztése
- Az önálló ismeretszerzési technikák bővítése, elmélyítése, az elvont gondolkodás fejlesztése, kutatási módszerek elsajátítása;
- A közösségben való aktív részvétel támogatása
- Az egészséges életvitel, a környezettudatos magatartás fejlesztése, prevenció
2021. Január 24. Timót