Küldetésmondatunk:
“A Gyermekliget egy együttműködő közösség, ahol a gyermekeket olyan sajátos pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Szülők mondták iskolánkról

Azon kívül, hogy milyen szuperül képzettek a pedagógusok és milyen szuper az iskolában, óvodában minden, azt gondolom, hogy azt is meg kell említeni, hogy ez egy szociális közeg, ahol mindenki tesz az egészért. Egy lelkes, aktív szülőkből és tanárokból összeállt képződmény ami mozgatja, működteti az egészet, ahol ha tenni akarunk a közösségért megtehetjük. Ez egy olyan hely ahol fontos a lélek, a gyermek táplálása szellemi és fizikai szinten, ahol ugyan az a pedagógia, szemlélet, ünnepkörök, szokások és rítusok kísérik végig óvodás kortól iskolás koron át a gyermeket. Egy olyan pedagógia, módszer, egy ember és szellemtudomány, ami nem csak a gyermekekről szol hanem a szüleikről, a családról is, ami bekúszik a mindennapokba és az otthonokba. Ahol a szülői estek nem csupán értekezletek, hanem kellemes gyertyafényes hangulatban eltöltött egy-két óra, ahonnan feltöltődve, gondozott lélekkel térünk otthonainkban és tudjuk, hogy jó helyen vagyunk mi és a gyermekeink is.
Mi ezért választottuk kezdetektől a Waldorf-pedagógiát.
L.J. Kinga   
 

Fiunk első osztályos ebben az iskolában. Gyakran elmondja, hogy mennyire szeret iskolába járni, mert szereti a mesét amivel tanulják a betűket, a számokat, szereti a mesét amit az osztálytanító mesél nekik az ebéd utáni pihenés alatt, szereti a nagy tágas udvaron a szabad játékot.   Emelett az oktatás sem unalmas, állandó figyelmet, kíváncsiságot és heuréka élményt fenntartó játékos tanulás. Egyszóval szeret gyermek lenni az iskolában is, ahol önmaga lehet, szabad, alkotó, saját ritmusában fejlődő, tanuló kisfiú.  :)
Lévai Zoltán
 
 

Hogy miért szeretjük lányaink iskoláját? Ezer és ezer választ tudnék adni erre a kérdésre, de talán az egyik legfontosabb, hogy ebben az iskolában megtörténik a lélektől lélekig való tanítás-tanulás. Amikor egy tananyag úgy megérint a gyermeket, hogy az a lelkét hatja át, akkor ott megszületik valami, valami amit utána hordozni fog mélyen magában. Ez a sok apró élmény, tapasztalat pedig szép lassan majd gondolkodássá érik, formálódik, mégpedig problémamegoldó gondolkodássá, amire az életben valójában szüksége van. De nem csak a tudás fontos, kell hozzá  önbizalom is, hogy felszínre tudja hozni, mind azt a képességet, ami benne lakozik. Kell hozzá a bátorság is,  hogy megmerje mutatni a világnak önmagát, hitét, hogy az alkotás öröme hassa át munkáját.
Dani-Ördög Dalma, 3 gyermekes anyuka, osztálytanító

Van egy tanulási nehézséggel küzdő gyermekem, és egy tanulásban tehetséges gyermekem. Mindkettőjüket állami iskolából írattuk ide a Waldorf Iskolába. Most azt látom, hogy hosszabbítottuk ezzel a döntéssel a gyerekkorukat, megkíméltük őket attől, hogy nem a koruknak megfelelő tananyagot várnak el tőlük. A művészetekre nyitott gyerekeink bőven kapnak az alkotás, együtt éneklés, zenélés, és az euritmia élményéből. Tanítóik Dalma és Ildikó ISMERIK őket, és mindent megtesznek, hogy figyelemmel kísérjék a bennük végbemenő fejlődést, változásokat. A gyerekeimmel szembeni elvárásaikat ez határozza meg, tehát nem egy átalány elvárás van, hanem személyre szabott. Nagyon kemény munka ez, és nagyon hálásak vagyunk nekik. A fiam időközben már középiskolás lett, de hálás szívvel emlékszik vissza a waldorfos évekre.
Madarászné Pászti lldikó

A lehető legjobb döntést hoztuk, amikor egy szombati napon kilátogattunk az iskola Legyen egy napra waldorf diák! programjára. Ezt követően az Iskolanyitogatókon pedig megismerhettük az osztálytanítónkat, akivel fiúnk az első perctől kezdve szimpatizált. Megérzések és tudatos érvek mentén jutottunk el odáig, hogy a tavaszi Ismerkedős játékra elmentünk, ahol az osztálytanító, a leendő osztálytársak és a gyermekünk között egyből barátság alakult. Állami óvodából érkezett fiúnk, de szeptemberben hamar kiderült, hogy számára és számunkra ez a lehető legjobb hely. A hely szelleme, a pedagógia és a pedagógusok hozzáállása több, mint nagyszerű. Örülünk, hogy ide találtunk!
Furdan család

Kacskaringós út megtétele után végre kikötöttünk a Waldorfban. Otthon érezzük magunkat, nem csak a gyermekünk, hanem az egész család. Mindennap lelkesedéssel és örömmel történik az iskola kapu átlépése, oda-vissza. Nyugalom, szabadság, szeretet, színesség hatják át az egyész ÉLMÉNYT, ami alatt a tanulás értendő. Nincs megfelelési stressz, teljes az elfogadás...önbizalom építés...az egyik legnagyobb kincs a gyermekek számára, ahhoz, hogy egészséges lelkülettel lépjen majd a felnőttek világába.
Hallókné Vörös Vera

Megosztás:
2020. Március 31. Kedd  Árpád

Aktualitások

Itt összefoglaljuk az Intézményünk és Fenntartó Egyesületünk közelgő eseményeit.Bővebben

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Gyermekliget Alternatív Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


Adó 1%
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Iskolai menü

Szállító: Vincze-Nagy Kft. (6044 Kecskemét, Úrihegy 319.)
Honlap

Óvodai menü

Heti menü(kisétkezések)

Ebéd: 
Szállító: Bakos és Társai Bt. konyhája
Az aktuális óvodai menü a bakosestarsai.hu oldalon letölthető itt.

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban.


Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada