Az óvoda-iskola átmenetet támogató első évfolyamunk célja, hogy játékosan szoktassuk hozzá a gyermekeket az iskolai napirendhez és az osztályteremben folyó munkához. A kis elsősök osztályterme illeszkedik az óvodai környezethez, előtérbe helyezzük a játékot, a mesét, a művészetközeli tevékenységeket. A gyermek fejlődését önmagához mérten figyelemmel kísérjük, a tanórákba és a tanórák közé olyan egyéni fejlesztéseket építünk be, mely támogatják a tanulás folyamatát, az alapképességek (tapintás, nagy- és finommozgások, szemmozgás, egyensúly stb.) fejlődését. Módszereinkre jellemző a lassított írás-, olvasástanítás, fontosnak tartjuk a gyermekek belső motivációját, a belülről jövő, természetes kíváncsiságának fenntartását.
Nagy figyelmet fordítunk a családok bevonására, a szeretetteljes, elfogadó légkör megteremtésére.
Mert nálunk az első osztály harmónikus folytatása az óvodai életnek, ritmusában, szokásrendjében, pedagógiájában.
Mert nincs teljesítménykényszer, a gyerekek egyéni tempójukban érhetik el a szükséges kompeteciákat.
Nincsenek dolgozatok, sem házi feladat, de van rengeteg játék, élménypedagógia, művészeti fejlesztés.
A szünetekben van elég idő a szabad játékra, a természetben való feltöltődésre.
Mert minden héten kirándulunk, erdőt járunk a földrajzi adottságoknak hála.
Már a legkisebbek is részt vehetnek olyan plusz modulokon, mint a jóga, kertészkedés, közös napindító zene és ének.
Mert az ünnepkörökre kapcsolódva egész évben családias, bensőséges a hangulat.