Pedagógiai programunk a Nemzeti alaptantervre épít. Így az elsajátítandó készségek, képességek és ismeretek terén a NAT az irányadó. Az alábbiakban az egyes szakaszokban azokat a pedagógiai célokat határozzuk meg, melyek iránymutatást adnak ahhoz, hogy a fő célkitűzéseinken túl az egyes szakaszokban mire helyeződik a hangsúly:
1-2. évfolyam
Az óvoda-iskola átmenet támogatása
A tanuláshoz szükséges alapkészségek kialakítása (írás-olvasás-számolás), a személyiség és a szociális készségek fejlesztése
Az egyéni érdeklődés megismerése, fejlesztése, az egyéni haladási ütem biztosítása
Az életkornak megfelelően játék, és tevékenység-központú tanulás
Epochális és projekt rendszerű ismeretelsajátítás, ahol a problémamegoldás kerül a fókuszba
A közösségben való aktív részvétel támogatása
Az életkori sajátosságokat figyelembe vevő érzelmi nevelés
Közvetlen környezet megismerése, érzékenyítés a környezettudatos viselkedésre
3-4. évfolyam
A tanuláshoz szükséges alapkészségek fejlesztése (írás-olvasás-számolás)
Az egyéni érdeklődés alapján az önálló munka megalapozása,
Az életkornak megfelelően játék, és tevékenység-központú tanulás,
Epochális és projekt rendszerű ismeretelsajátítás, ahol a problémamegoldás kerül a fókuszba,
Az önálló tanuláshoz szükséges készségek megalapozása,
Komplex integrált képességfejlesztés (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák)
A közösségben való aktív részvétel támogatása
Az életkori sajátosságokat figyelembe vevő érzelmi nevelés
Ismerkedés a tágabb környezettel, érzékenyítés a környezettudatos viselkedésre
5-6. évfolyam
Komplex integrált képességfejlesztés egyéni haladási ütem alapján (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák),
Önismeret fejlesztése
Problémahelyzetekből kiinduló ismeretszerzés a projektmódszer alkalmazásával,
Az egyéni érdeklődés alapján a kreativitás fejlesztése
Az önálló ismeretszerzéshez szükséges tanulási képességek fejlesztése, tudatos tanulási stratégiák kialakítása
Az egészséges életvitel, a környezettudatos magatartás fejlesztése
A közösségben való aktív részvétel támogatása
7-8.évfolyam
Általános műveltség megalapozása, problémahelyzetekből kiinduló ismeretszerzés a projektmódszer alkalmazásával
Pályaorientáció az egyéni érdeklődés alapján, felvételi felkészítés
Komplex integrált képességfejlesztés egyéni haladási ütem alapján (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák)
Az önismeret, önfegyelem, önértékelés fejlesztése
Az önálló ismeretszerzési technikák bővítése, elmélyítése, az elvont gondolkodás fejlesztése, kutatási módszerek elsajátítása
A közösségben való aktív részvétel támogatása
Az egészséges életvitel, a környezettudatos magatartás fejlesztése, prevenció