Pedagógiai Célok


Általános célok


Egy olyan alternatív módszertanra épülő pedagógiai program működtetése - a NAT-ra alapozva - , amely keretében integrált tananyagtartalmak mellett egy komplex képességfejlesztés (személyiségfejlesztés, tanulási készségek, szociális készségek) valósul meg, figyelembe véve a gyermekek életkori és személyes sajátosságait. Mindenekelőtt a gyermek testi, lelki, szellemi fejlődésének hármasságát tartjuk szem előtt. Pestalozzi (1746-1827) fogalmazta meg a Szív, a Kéz és a Fej iskoláját.
  • A szív iskolájaként célunk: az érzelmi biztonság megteremtése, az érzelmi intelligencia fejlesztése a művészetek által (képzőművészet, zene, dráma)
  • Kéz iskolájaként célunk: a cselekedtető tanulás és szemléletformálás, a mozgás, a kézügyesség fejlesztése, és azok bekapcsolása a belső motiváció kialakításába
  • Fej iskolájaként célunk: a tananyag elsajátítása, mely elsősorban élményeken, az alapkompetenciák fejlesztésén keresztül zajlik.
Célunk, hogy a hozzánk járó gyerekek egészséges önismeretre tegyenek szert, képessé váljanak a közösségben való együttműködésre, rendelkezzenek a továbbtanuláshoz szükséges képességekkel,   kialakuljanak bennük az egészséges és környezettudatos életvitelhez szükséges készségek, az önmegvalósításhoz, az önálló tanuláshoz és problémamegoldáshoz szükséges kompetenciák.

Pedagógiai célok

Pedagógiai programunk a Nemzeti alaptantervre épít. Így az elsajátítandó készségek, képességek és ismeretek terén a NAT az irányadó. Az alábbiakban az egyes szakaszokban azokat a pedagógiai célokat határozzuk meg, melyek iránymutatást adnak ahhoz, hogy a fő célkitűzéseinken túl az egyes szakaszokban mire helyeződik a hangsúly:


1-2. évfolyam

  • Az óvoda-iskola átmenet támogatása

  • A tanuláshoz szükséges alapkészségek kialakítása (írás-olvasás-számolás), a személyiség és a szociális készségek fejlesztése

  • Az egyéni érdeklődés megismerése, fejlesztése, az egyéni haladási ütem biztosítása

  • Az életkornak megfelelően játék, és tevékenység-központú tanulás

  • Epochális és projekt rendszerű ismeretelsajátítás, ahol a problémamegoldás kerül a fókuszba

  • A közösségben való aktív részvétel támogatása

  • Az életkori sajátosságokat figyelembe vevő érzelmi nevelés

  • Közvetlen környezet megismerése, érzékenyítés a környezettudatos viselkedésre

3-4. évfolyam

  • A tanuláshoz szükséges alapkészségek fejlesztése (írás-olvasás-számolás)

  • Az egyéni érdeklődés alapján az önálló munka megalapozása,

  • Az életkornak megfelelően játék, és tevékenység-központú tanulás,

  • Epochális és projekt rendszerű ismeretelsajátítás, ahol a problémamegoldás kerül a fókuszba,

  • Az önálló tanuláshoz szükséges készségek megalapozása,

  • Komplex integrált képességfejlesztés (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák)

  • A közösségben való aktív részvétel támogatása

  • Az életkori sajátosságokat figyelembe vevő érzelmi nevelés

  • Ismerkedés a tágabb környezettel, érzékenyítés a környezettudatos viselkedésre

5-6. évfolyam

  • Komplex integrált képességfejlesztés egyéni haladási ütem alapján (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák),

  • Önismeret fejlesztése

  • Problémahelyzetekből kiinduló ismeretszerzés a projektmódszer alkalmazásával,

  • Az egyéni érdeklődés alapján a kreativitás fejlesztése

  • Az önálló ismeretszerzéshez szükséges tanulási képességek fejlesztése, tudatos tanulási stratégiák kialakítása

  • Az egészséges életvitel, a környezettudatos magatartás fejlesztése

  • A közösségben való aktív részvétel támogatása

7-8.évfolyam

  • Általános műveltség megalapozása, problémahelyzetekből kiinduló ismeretszerzés a projektmódszer alkalmazásával

  • Pályaorientáció az egyéni érdeklődés alapján, felvételi felkészítés

  • Komplex integrált képességfejlesztés egyéni haladási ütem alapján (személyiségfejlesztés, tanulási képességek, szociális kompetenciák)

  • Az önismeret, önfegyelem, önértékelés fejlesztése

  • Az önálló ismeretszerzési technikák bővítése, elmélyítése, az elvont gondolkodás fejlesztése, kutatási módszerek elsajátítása

  • A közösségben való aktív részvétel támogatása

  • Az egészséges életvitel, a környezettudatos magatartás fejlesztése, prevenció